Har vi rätt mailadress?

Då de flesta av våra utskick sker via mail är det viktigt att vi har aktuella mailadresser.
Har du ändrat adress, eller vill rätta annan uppgift, använd sidan "Ändringsanmälan"!

Antal medlemmar: 385

Antal anslutningar: 467

Om du skall flytta…

Viktigt om du skall flytta alternativt sälja bostaden/fastigheten!

Detta gäller främst er som är anslutna till föreningens gruppabonnemang med Internet/TV för privatpersoner för att säkerställa att allt blir rätt vid flytt från ett hus i vårt område eller mellan olika fastigheter.

Den dagen ni flyttar ut från huset skall ni ringa 90200 (Telia) och anmäla att ni flyttar.
OBS! Anmäl bara att ni flyttar, säg inte upp något avtal om bastjänsterna eftersom detta tillhör huset.
Felaktig hantering kan medföra kostnader som debiteras den som orsakar felaktig ändring av bastjänsterna.

Beställda extratjänster däremot (ex-vis extra TV-kanaler utöver basutbudet m.m.) skall alltid hanteras direkt med Telia.

Om ni vet vem som skall flytta in efter er skall den personen också ringa 90200 och anmäla sin inflyttning, allra helst samma dag om möjligt.

OBS! Viktigt är också att ni anmäler till föreningen att ni kommer flytta, gör gärna detta några dagar innan flytt.
Någon från föreningen kommer då med ett överlåtelseavtal som skall godkännas av ut- och inflyttare.

Om fastigheten byter ägare skall alltid mark- och fastighetsavtal som finns för berörd fastighet lämnas över till nya ägaren.

För Öppen fiber gäller naturligtvis direkt kontakt med aktuell tjänsteleverantör för ändring eller avslut av beställda tjänster.

Om du är osäker eller det finns frågetecken runt hanteringen vid en flytt
ta gärna kontakt med oss!